Akadálymentesítési beállítások

Programjaink: Április 24. vasárnap 14 órától Fonyódi Egészségnap , helyszín: Művelődési Központ; Április 26. péntek 18 óra Pitterné Nyilas Enikő kiállításmegnyitó , helyszín: Feng Shui Galéria; Április 28. vasárnap 18 óra Seven Houses Gospel koncert , helyszín: Feng Shui Galéria; Május 2-5. csütörtöktől vasárnapig XVIII. NN ULTRABALATON egyéni és csapat futóverseny , helyszín: fonyód utcái; Május 3. péntek 08.30 óra Ballagás , helyszín: Bacsák György Szakiskola; Május 3. péntek 10 óra Ballagás , helyszín: Mátyás Király Gimnázium; Május 3., péntek 12:00-17:00 óra Véradás , helyszín: Művelődési Központ;

news_slideshow1.jpeg
news_slideshow2.jpeg
previous arrow
next arrow
I. Beruházási és Kabinet Iroda

Az irodavezető irányításával az alábbi feladatokat látja el:

- a Képviselő-testület és az állandó bizottságok működésével kapcsolatos szervezési és technikai feladatokat

- az önkormányzati képviselők tájékoztatása
- az irodavezetők munkájának segítése
- egyéb szervezési feladatok ellátása

- elkészíti - a belső szervezeti egységekkel együttműködve - a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatát, gondoskodik annak naprakészen tartásáról
- közreműködik az országgyűlési és önkormányzati képviselők, a bírósági ülnökök választásával, valamint a népszavazással, népi kezdeményezéssel kapcsolatos előkészítő, szervező és lebonyolító munkákban

- nyilvántartja a polgármesteri, jegyzői utasításokat, intézkedéseket
- közreműködik közérdekű bejelentések és javaslatok intézésében
- ellátja a települési kitüntetések adományozásával kapcsolatos előkészítő, szervező és lebonyolító feladatokat
- folyamatosan figyelemmel kíséri az önkormányzatot érintő felhívásokat, pályázati kiírásokat; tájékoztatja az érintett területek vezetőit a pályázati lehetőségekről, feltételekről
- vezeti az iroda tevékenységéhez kapcsolódó nyilvántartásokat

- közreműködik a beruházások, felújítások irányításában

- ellátja az önkormányzat vagyonával és a vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatokat

- ügyfélszolgálati feladatok, így különösen: az állampolgárok tájékoztatása, segítése igazgatási és hatósági ügyekben; az ügyfelektől érkező panaszok, beadványok átvétele és továbbítása az illetékes belső szervezeti egységhez

- iktatás, postázás

- biztosítja a hivatali gépkocsival kapcsolatos szervezési és ügyviteli munkát

- közreműködik az önkormányzat tulajdonában lévő temetők fenntartásával és működtetésével kapcsolatos feladatok ellátásában

- részt vesz a településpolitikai, településfejlesztési koncepciók, programok és tervek előkészítésében

- irányítja a városrendezési tervek elkészítését, felülvizsgálatát, módosítását
- közreműködik a közlekedésfejlesztési koncepciók kidolgozásában

- gondoskodik a költségvetésben jóváhagyott beruházások, felújítások terveztetéséről és a szükséges tervpályázati eljárások lefolytatásáról

- nyomon követi a pályázati források elérhetőségét (pályázatfigyelés), gondoskodik az elfogadott pályázati lehetőségek kidolgozásáról, benyújtásáról, az elnyert pályázatok végrehajtásáról, nyilvántartásáról

- kapcsolatot tart a részben vagy egészben önkormányzati tulajdonú intézmények, gazdasági társaságok vezetőivel

 

1. Beruházási Csoport

Önkormányzati pályázatok, beruházások bonyolítása

Önkormányzati ingatlanok bérbeadása

Önkormányzati ingatlanok értékesítése, eladása

Közbeszerzési eljárások

Vagyonbiztosítási ügyek

Egyéb feladatok:

Közútkezelői hozzájárulások
Közútkezelői nyilatkozatok
Polgármester által kiállított hatósági bizonyítvány (jogszabályban előírt esetekben).

Közreműködik a településrendezési tervek előkészítésében, véleményezésében

∙ településfejlesztési koncepció

∙ településszerkezeti terv

∙ településrendezési terv, helyi építési szabályzat, szabályozási terv.

Közreműködik pályázatok előkészítésében.

Közreműködik az ingatlanhasznosítási ügyekben.

Közreműködik a 6/2013.(III. 29.) önk. rendeletben előírt településképi bejelentési­ és

véleményezési eljárásokban.

közreműködik a nyomvonalas jellegű létesítmények engedélyezési eljárásaihoz

szükséges tulajdonosi hozzájárulás előkészítésében.

2.Társulási Csoport
Önkormányzati társulási ügyek

Társulási beruházások (szennyvíz) ügyintézése

Szennyvíz csatornára való rákötéssel kapcsolatos önkormányzati teendők intézése

3.Titkárság és ügyfélszolgálat, Központi Iktató, Postázó

Képviselő-testületi, bizottsági ügyek

Polgármesteri-, Jegyzői titkársági ügyek

Testvérvárosi és média kapcsolatok

Ügyfélszolgálat

Hulladékszállítási panaszok

Közvilágítási hibabejelentés

Hirdetmények

Talált tárgyak

Iktatás, postázás


II. Pénzügyi Iroda

Az irodavezető irányításával az alábbi feladatokat látja el:

- éves költségvetés tervezése
- előirányzat módosítása

- üzemeltetési, fenntartási, működtetési, beruházási feladatok pénzügyi bonyolítása
- pénzkezelés, pénzellátás
- könyvvezetés
- beszámolási kötelezettség teljesítése
- likviditás biztosítása
- adatszolgáltatás
- segíti a Pénzügyi Bizottság munkáját

- segíti a beruházásokkal kapcsolatos adatszolgáltatási kötelezettségek végrehajtását (elszámolások, statisztikai jelentések)

- folyamatosan gondoskodik a szükséges üzemgazdasági elemzések, értékelések elkészítéséről
- ellátja az önkormányzat által bevezetett helyi adóval
- irányítja az adóvégrehajtással, behajtással kapcsolatos feladatokat
- koordinálja az intézmények gazdasági-pénzügyi működését

- kapcsolatot tart a részben vagy egészben önkormányzati tulajdonú intézmények, gazdasági társaságok vezetőivel

a) Adócsoport feladatai
1. A helyi adók, a termőföld bérbeadásából

származó jövedelem adóztatása és törvényben meghatározott esetben a magánszemélyt

terhelő adók módjára behajtandó köztartozások ügyében:

 nyilvántartja az adózókat,

 vezeti az adózók adószámláját,

 megállapítja és beszedi az adót,

 ellenőrzi az adóbevallás és adókötelezettség teljesítését,

 adótartozások esetén végrehajtási cselekményeket foganatosít,

 közzéteszi a kötelezettségek teljesítéséhez szükséges nyomtatványokat,

 biztosítja az adóztatás feltételeit,

 végzi a fizetéskönnyítési kérelmekkel kapcsolatos döntés-előkészítéseket,

 kiadja az adózással kapcsolatos bizonyítványokat, igazolásokat.

2. Ellátja a szálláshely szolgáltatókkal kapcsolatos, önkormányzati rendelet szerinti

feladatokat.

b) Költségvetés és Számviteli Csoport feladatai

 az önkormányzat költségvetési koncepciójának és költségvetési rendeletének, továbbá

    a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámoló elkészítése;

 az önkormányzat, az önkormányzati intézmények és társulások pénzügyi-gazdálkodási

    feladatainak ellátása, az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok

    gazdálkodásának felügyelete;

 elszámolások, adatszolgáltatások teljesítése az államháztartás információs igényeinek

   megfelelően;

 az operatív gazdálkodási feladatok szervezése és végrehajtása;

 az önkormányzati vagyon nyilvántartása;

 a beszámoló valódiságát biztosító és igazoló nyilvántartások vezetése;

 közreműködés a képviselő-testület döntéseinek előkészítésében és végrehajtásában.


III. Hatósági Iroda

Az irodavezető irányításával az alábbi feladatokat látja el:

- szociális igazgatással, humán-egészségügyi igazgatással kapcsolatos feladatok
- a Polgári Törvénykönyvből eredő ügyek, birtokháborítás
- panaszügyek intézése
- hagyatéki eljárás
- népesség-nyilvántartás
- anyakönyvi igazgatás
- hagyatéki eljárás
- kereskedelmi és vendéglátó tevékenységgel kapcsolatos ügyintézés
- közterület-felügyelet

- ellátja a közterület felbontásokkal kapcsolatos hatósági feladatokat
- ár- és belvíz elleni védekezéssel, vízkár-elhárítással kapcsolatos tevékenységeket végez

- közreműködik a településrendezéssel összefüggő feladatok ellátásában

- biztosítja a város környezetvédelemmel összefüggő feladatainak ellátását
- biztosítja a város természetvédelemmel összefüggő feladatainak ellátását
- fakivágási engedélyeket ad ki
- biztosítja a tűz- és balesetvédelmi feladatok ellátását
- közreműködik a város állategészségüggyel kapcsolatos feladatainak ellátásában

- részt vesz az építészeti program, koncepció megvalósíthatóság feltételeinek tisztázásában

- gondoskodik a területfejlesztési koncepciók kialakításáról, a településfejlesztési építészeti szempontok érvényesítéséről

- kapcsolatot tart a részben vagy egészben önkormányzati tulajdonú intézmények, gazdasági társaságok vezetőivel

1.Igazgatási csoport:

1. Anyakönyvvezéssel (születés, házasságkötés, bét, haláleset) kapcsolatos feladatok ellátása:

anyakönyvi kivonat előállítás;

elektronikus anyakönyvbe történő adatrögzítés;

anyakönyvből az EAK rendszerbe történő adatrögzítés;

anyakönyvi irattár vezetése;

anyakönyvi névmutatók vezetése;

anyakönyvi adatszolgáltatások teljesítése;

kivonat nyilvántartás vezetése (rendelés, selejtezés);

apai elismerő nyilatkozat rögzítése, felvétele;

hazai anyakönyvezési kérelmek átvétele, rögzítése, továbbítása;

névmódosítási kérelmek felvétele, rögzítése, adatváltozás átvezetése;

névváltoztatási kérelmek átvétele, továbbítása;

esküvők tartása;

2. Hagyatéki eljárással kapcsolatos ügyintézés;

3. Állampolgársági esküvel kapcsolatos feladatok ellátása, adatszolgáltatások teljesítése.

4. Képviselő­testületi és bizottsági ülésekre előterjesztések készítése, döntések végrehajtása.

5. ­Népszavazás, népi kezdeményezés, választással kapcsolatos feladatok ellátása:
- rendszerek kezelése, ezzel kapcsolatos feladatok ellátása

- belföldi jogsegélyek teljesítése;

- igazolások kiállítása;

- nyilvántartások vezetése;

- határidős adatszolgáltatások teljesítése;

6. Polgárok személyi adatainak a nyilvántartásának vezetése, adatváltozások, adatjavítások

átvezetése:

címnyilvántartás vezetése,

címek rögzítése,

7. Állattartási jogszabályok megsértésével kapcsolatos feladatok ellátása:

helyszíni szemlék tartása;

bírság kiszabása, eltiltás elrendelése;

8. Birtokvédelem:

tájékoztatás a birtokvédelmi eljárásról;

helyszíni szemlék tartása;

birtokvédelemmel kapcsolatos döntések meghozatala;

bírság kiszabása;

bíróságra felterjesztések készítése;

9. Kereskedelmi feladatok:

bejelentésköteles és működési engedély köteles kereskedelmi tevékenységekkel

kapcsolatos feladatok ellátása;

kereskedők közhiteles nyilvántartásba vétele, nyilvántartásának vezetése, igazolások kiállítása;

kereskedelmi tevékenység ellenőrzése, tevékenység tiltása, bírság kiszabása, tájékoztatás nyújtás;

10. Méhészettel kapcsolatos ügyek:

igazolás kiadása ki­ és bejelentésről;

nyilvántartás vezetése;

11. Szálláshely­üzemeltetéssel kapcsolatos feladatok ellátása (bejelentés, módosítás, törlés

ügyintézése):

egyéb szálláshely­üzemeltetés (magánszálláshely)

üzleti célú szálláshely­üzemeltetés (hotel, szálloda, panzió, stb.)

nem üzleti célú szálláshely­üzemeltetés (tábor, céges üdülő, stb.)

közhiteles szálláshely­nyilvántartások vezetése;

helyszíni szemlék tartása;

ellenőrzések lefolytatása;

tájékoztatás nyújtása;

12. Teleppel kapcsolatos feladatok ellátása:

telepengedélyezés;

telepbejelentések befogadása;

helyszíni szemlék tartása;

nyilvántartásba vétel, nyilvántartás vezetése;

igazolások kiadása;

tájékoztatás nyújtása;

13. Környezetvédelmi ügyekkel kapcsolatos feladatok ellátása:

tájékoztatás nyújtása, zajkibocsátási határérték meghatározása;

zajbírság kiszabása;

14. Szociális feladatok ellátása:

Arany János ösztöndíj programmal kapcsolatos feladatok ellátása;

Bursa Hungarica Önkormányzati Ösztöndíjjal kapcsolatos feladatok ellátása: EPER

BURSA rendszer kezelése, beérkező pályázatok feldolgozása, döntések

előkészítése;

helyben igényelhető szociális ellátásokkal kapcsolatos ügyintézés: rendkívüli települési

támogatás, települési támogatás, rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény, közlekedési

támogatás, köztemetés, gyermekvállalási támogatás;

alapellátás térítési díjának mérséklése, elengedése ügyében bejövő kérelmek elbírálása;

szociális bérlakás igénylésével kapcsolatos ügyintézés;

szolgálati idő igazolása a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság felé;

felkérésre környezettanulmányok elkészítése;

igazolások kiállítása egy háztartásban élőkről, támogatásokról;

gondozási díjak nyilvántartása;

HHH és HH gyermekek nyilvántartása, ezzel kapcsolatos rendszeres adatszolgáltatás;

szünidei gyermekétkeztetéssel kapcsolatos jegyzői feladatok ellátása;

Pénzügyi Iroda felé jelentések elkészítése a kifizetendő támogatásokról;

közüzemi szolgáltatóknak havi jelentés leadása a települési támogatásokról;

elítéltek foglalkoztatásával kapcsolatos adatszolgáltatás;

15. Egyéb feladatok:

ellenőrzési ütemterv készítése, beszámoló készítése és közzététele honlapon;

előterjesztések készítése, helyi rendeletek módosításával kapcsolatos feladatok;

közútkezelői hozzájárulás kiadása;

panaszügyek kapcsolatos feladatok intézése, tájékoztatás nyújtása;

piacengedélyezéssel kapcsolatos feladatok ellátása;

társasház felügyeleti eljárással kapcsolatos feladatok ellátása;

utazásszervezők nyilvántartásával kapcsolatos feladatok ellátása;

végrehajtási jog bejegyzésével kapcsolatos igazolások kiállítása;

adatszolgáltatás kormányhivataloknak, szakhatóságoknak;

tájékoztatók, nyomtatványok szerkesztése, közzététele honlapon;

nyilvántartások közzététele honlapon;

statisztikák készítése (kereskedelem, szálláshely, telep, idegenforgalom, stb.;

hatósági ügyintéző által kiszabott bírságok behajtása, végrehajtása;
földrajzi nevek megállapításának előkészítése;

Szakhatóságként közreműködik telekalakítási engedélyezési eljárásokban.

Házszámozás, házszám­megjelölés megállapítása
Hatósági bizonyítvány kiállítása 3,5 t feletti gépjárművek tekintetében.

Polgármester részvétnyilvánításának ügyintézése;
Időskorúak köszöntésének adminisztrálása.

2. Közterület­felügyelet:

Helyi rendeletek betartásával kapcsolatos feladatok ellátása:
helyszíni ellenőrzések lefolytatása;
ingatlangondozással kapcsolatos feladatok ellátásának ellenőrzése;
felhívás megtétele, bírság kiszabása;
állattartás körülményeinek helyszíni ellenőrzése és azzal összefüggő feladatok ellátása;
fás szárú növények védelméről szóló jogszabályban foglaltakkal kapcsolatos feladatok.
A közterület-felügyeletre vonatkozó további egyéb jogszabályok előírásainak betartása, betartatása.